måndag 24 januari 2011

Dagens första tanke

Ett mörkt rum.
Ett varmt andetag i nacken.
En telefon som med sitt alarm väcker oss ur sömnens dvala. Skär genom luften. Luften som blivit rå och fuktig av långa djupa andetag.
Kondens på insidan av fönsterrutan intill oss.
Under duntäcket är det varmt, av kroppsvärme och naken hud.
Av kärlek.

Hummande under täcket.
Trassligt och strävt hår.
Sömn i ögonen och svullna röda läppar.
Sträcker ut mina lemmar som blivit stela efter nattens stillhet.
Varma ömma kyssar i nacken. Vänder mig om, söker mig mot värmen. Kyssar i ansiktet från stora blå ögon. Leendet som kikar fram i mörkret bakom tunga ögonlock. En hand som smeker ryggen lätt och varsamt.
"Det är för tidigt" tänker jag.
Gosar in mig i kudden samtidigt som sängen blir större och värmen försvinner.

6 kommentarer:

  1. vackert, varmt och fullt av kärlek. Fint!

    SvaraRadera
  2. Det verkar kärlek banne mig
    Fint skrivet

    SvaraRadera
  3. Mysigt! Riktigt fint, förmedlar känslan.

    SvaraRadera
  4. Mysig och varm med massvis av kärlek. Vill som bara krypa ned. Underbara fraser som "hummande under täcket" och sättet som det beskrivs när den ene går upp och lämnar sängen. Blir varm i kroppen trots vinterkylan :). Ingen dålig morgon.

    SvaraRadera