måndag 31 oktober 2011

Oasen

Vet du, jag har en plan
Låt mig få smälta ner till en kall våt fläck
Då kan jag låta barnen hoppa och plaska i mig med små färgglada gummistövlar
Jag kan låta de fina damerna med dyra skor få trippa på tå runt mig
Jag kan låta daggmaskarna krypa upp ur sina hålor bara för att sedan drunkna i mig

Jag kan frysa till is

Jag kan låta frosten ta sitt grepp om mig
Bli en krispig ihålig skorpa
Jag kan bli hal och hård
Skapa stukningar och få lårbenshalsar att gå av

Låt mig bara få smälta ner till en kall våt fläck
Jag kan göra allt


Inspirerad av orden "att göra en plan" på Skrivpuff

5 kommentarer:

  1. Bra! Känslan når fram som iskristall.

    SvaraRadera
  2. Vilken makt du skulle få. Gillar.

    SvaraRadera
  3. Väldigt oväntat, att vilja bli en kall våt fläck, inte för att utplånas, utan för att skapa möjligheter. Bra!

    SvaraRadera