torsdag 20 oktober 2011

Jag gillar dig

Hjälmen du har på huvudet sitter på sniskan. Men det bryr du dig inte om.
Det har du aldrig brytt dig om.
Ditt ljusa hår har trasslat ihop sig i vinden och jag vet att du kommer att bli arg när jag måste kamma ut de små knutarna.
Men det bryr jag mig inte om.
För jag gör det så mjukt jag kan utan att försöka lugga dig för mycket.

Du har precis ridit på din favorithäst Fantomen. Han med den mörka manen och ljusa bläsen. Han som du brukar få mata med ett knäckebröd varje gång vi hälsar på.
Världens snällaste häst, som du brukar kalla honom.

Det är dags att åka hem och jag måste muta dig, som vanligt. Hade du fått välja hade du bott i stallet i resten av ditt liv. Bland hästar, sågspån och bondkatter som stryker sig mot dina ben hela dagarna.
När vi kommer hem ska du få titta på din favoritfilm, en gång till. En fyrhundrade gång till.

Du protesterar ofta. Vill inte. Vill ingenting.
Men det gör ingenting för jag gillar dig.
Jag gillar dig så himla mycket.


Inspirerad av ordet "att gilla" från http://skrivpuff.blogspot.se

3 kommentarer: