söndag 5 februari 2012

Bara lite till av dig

Du kan stanna nu
Stanna lite och vänd dig om så kommer du att se alla de där liljekonvaljerna jag en gång försökte visa dig
De som du inte ville titta på
Minns du?

Titta längs den där smala krokiga stigen vi gick barfota på under somrarna
Jag lovar dig, du kommer att se både bark och myror och blommor som du vill plocka upp och smeka dina fingertoppar längs

Och om du bara låter mig, så tänker jag fortsätta pilla dig i nacken och visa dig vart de vackraste blommorna växer
Om du bara lovar att stanna och titta
Jag kommer att fortsätta kyssa dina mjuka läppar och se dig smälta ner till en varm blöt fläck som jag samlar ihop och tar med mig hem varje dag

Bara stanna lite och titta
Du kommer att se allt det där

Jag lovar


Inspirerad av orden "ett uppdrag" från Skrivpuff

4 kommentarer: