söndag 20 november 2011

Jag hatar dig

Jag hatar dina blå jävla ögon som tittar på mig
Jag hatar din näsa, med ena näsborren som är större än den andra
Jag hatar dina händer med det krokiga fingret
Jag hatar ditt grå rufsiga hår
Jag hatar dina färgglada mössor
För livet är inte färgglatt
Det är svart och vitt och tusen nyanser av grått

Jag hatar dina stora båtar till fötter
Jag hatar din rygg som gör att du blir arg på mig
Jag hatar dina patetiska tatueringar

Du kan tatuera in tusen och miljarders vågskålar på din kropp
Påstå att du gillar rättvisa
Rättvisa är inte otrohet
Rättvisa är inte lögner
Du vet inte vad rättvisa är

Jag hatar varje millimeter av din kropp

Jag hatar marken du går på
Jag hatar luften du andas
Jag hatar orden du uttalar
Jag hatar texten du skriver
Allt du berör förvandlas till aska och kol och klet

Jag hoppas att du tappar bort alla dina saker för evigt
Jag hoppas att du fryser varje sekund av ditt miserabla liv
Jag hoppas att du ramlar och aldrig mer kan ställa dig upp
Jag hoppas att du krockar med en lastbil varje dag

Mest av allt hoppas jag att du får möta den ljuvaste kärleken
Som sliter ut ditt hjärta, hackar det i småbitar och kastar det i en avfallskvarn

Jag hoppas att du får tillbaka tusenfallt


Inspirerad av orden "att glömma" på Skrivpuff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar