lördag 19 november 2011

Som om livet inte fanns

Det är kallt ute
Mörkt och kallt med vindar från ett kylskåp
Jag fick låna raggsockor av dig
Som jag bosatte mig i
Beiga raggsockor
Varma och ulliga

Jag minns kylan utomhus
Och den glödande varma kärleken inne hos oss
Snöskottningen som väckte oss om nätterna
Immiga fönsterrutor av våra andetag
De tidiga mornarna när din varma kropp lämnade mig i sängen
När jag drack av ditt kaffe på morgonen
Varje morgon
De små lapparna med kärlek i hela lägenheten

Vi älskade hela dagarna
Du rös av min beröring
Om nätterna kände jag dina varma andetag i nacken
Vi kröp sakta innanför varandras skinn
Ville stanna där, under täcket
Under skinnet

Jag låter tjockt och prassligt dun hålla mig varm om nätterna
Jag trär på mig nya raggsockor
Som aldrig blir lika varma
Jag dricker mitt egna kaffe
Som aldrig smakar lika gott

Jag fryser om mitt hjärta
För dina andetag är långt borta


Inspirerad av orden "en besvikelse" på Skrivpuff

1 kommentar: