söndag 15 januari 2012

På en förbjuden plats

Genom springan i dörren kunde jag se honom
Hans nakna vackra rygg och håret som lockade sig i nacken
Jag hörde honom andas
Tungt och lätt på samma gång

Han var någon annanstans
Hans blick var fäst på en punkt långt borta
Ut genom den smutsiga fönsterrutan, förbi den kala eken, bortom parken och ut i tomma intet
Jag önskar att jag kunde se in i hans värld
Se vad han såg
Känna det han kände
Dela den där världen med honom

Jag vill smeka hans nakna rygg med mina fingertoppar
Kyssa nacken med de mörka lockarna

Men jag vet
Jag vet mycket väl
Att jag bara kan stå här
Bakom dörren
Och titta
Längta

6 kommentarer:

  1. Lämnar utrymme för läsarens fantasi. Bra.

    SvaraRadera
  2. Så vackert, håller med alla tidigare kommentarer - och det som Kalle säger måste upprepas. Ett underbart utrymme lämnas till var och ens tankar och känslor...

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint, jag tyckte speciellt om första meningen.

    SvaraRadera
  4. Den där dörren finns nog i många förhållanden, bildligt

    SvaraRadera