tisdag 17 april 2012

Tills det kommer lite ljus tillbaka

Kläderna skaver och kliar
Varje gång jag klär av mig naken gör allt bara ännu mer ont, så jag lämnar en hög på golvet och går min väg

När dagen kommer med ljus och sol och fågelkvitter drar jag ner rullgardinerna
Gömmer mig i mörker tills det blir mörkt på riktigt igen
Då kan jag tända mina ljus och andas
En, två och fyra gånger

Om natten blir jag jagad av bokstäver, ord och meningar som jag glömt och som aldrig varit sanna
Bokstäver, siffror och snirkliga krokar
Den ena hårdare än den andra

Och du vet, när du står därborta och jag ligger i en liten pöl här
Och när det är en ocean av tid och kött och blod emellan oss
Det var då allt skulle börja om från början igen


Inspirerad av ordet "åtgärda" på Skrivpuff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar